Szállodahajós, szállodai személyzet - 2024 képzés

Szállodahajós, szállodai személyzet képzés adatai

  • Ágazat megnevezése: Turizmus-vendéglátás
  • Szakképesítés azonosító száma: 10135002
  • Szakképesítés megnevezése: Szállodahajós, szállodai személyzet
  • KEOR kód: 1013
  • Európai Képesítési Keretrendszer (EKK) szerinti szintje: 5
  • Magyar Képesítési Keretrendszer (MKK) szerinti szintje: 5
  • Digitális Kompetencia Keretrendszer (DKK) szerinti szintje: 5
  • Szeretnél értesítést kapni hol és mikor indul a(z) Szállodahajós, szállodai személyzet - 2024 tanfolyam, képzés?

    Kedves Érdeklődő! Az alábbi adatok megadásával próbáljuk az Önnek legmegfelelőbb tanfolyamot, képzést, képző intézményt megtalálni!

  • Szállodahajós, szállodai személyzet képzés munkaterülete:

    A szállodahajó, szállodai személyzet szakképesítés integrált alapismereteket nyújt az egyes vendéglátói részlegek megismeréséhez. A szakma elsajátítója képes a szállodában előforduló vendéglátói részlegekben történő munkavégzésre a konyhán, a recepción, a vendégtéri kiszolgálásban és a housekeeping terültén egyaránt.

    Tisztában van az egyes részlegekhez tartozó gazdasági, raktározási, előállítási és higiéniás előírásokkal, valamint a vendéglátói etikettet alkalmazva elvégzi a rá bízott feladatokat. Célja a vendég maradéktalan kiszolgálása szoftverek használatával anyanyelven és idegen nyelven, csapatban és önállóan egyaránt.

  • Szállodahajós, szállodai személyzet képzés megkezdésének feltételei:

  • Iskolai előképzettség: Érettségi végzettség
  • Szakmai előképzettség: alapfokú nyelvvizsga bizonyítvány egy idegen nyelvből
  • Egészségügyi alkalmassági követelmény: szükséges
  • Szakmai gyakorlat területe és időtartama: nem szükséges
  • A képesítési követelményt előíró jogszabály:

  • Egyéb feltételek:

  • Szállodahajós, szállodai személyzet képzés időtartama:

  • Minimális óraszám: 800 óra
  • Maximális óraszám: 1000 óra
  • Szállodahajós, szállodai személyzet képzés munkaerő-piaci relevanciája:

    A szállodahajó, szállodai személyzet szakma részben megoldást kínál a vendéglátó iparban egyre növekvő szakképzetlen munkaerőhiány csökkentésére. Ez lehet a prevenciója a vendéglátás elszakmátlanodásának, hiszen az integrált alapismereteknek köszönhetően ez a szakképesítés az elvégzését követően lehetőséget nyújt az egyes szállodai részlegek szakmai megismerésére. Ennek eredményeként képes lesz a szállodaipar vendéglátó részlegeiben alapfokú szakmunkát végezni, valamint eldöntheti, mely részlegen szeretné tovább kamatoztatni tudását.

  • Szállodahajós, szállodai személyzet képzés elméleti része megszerezhető kizárólag távoktatásban: Nem
  • Szállodahajós, szállodai személyzet képzés gyakorlati része megszerezhető kizárólag távoktatásban: Nem
  • Szállodahajós, szállodai személyzet képzés vizsgainformáció:

  • Vizsgára bocsátás feltételei:

    A szakmai képzés követelményeinek igazolásáról a képző intézmény által kiállított tanúsít-vány.

  • Vizsgatevékenységek:

    Írásbeli vizsga

    A vizsgatevékenység megnevezése: Szállodahajós, szállodai személyzet elméleti ismeretei

    A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:

    • allergéntáblázat piktogramokkal
    • HACCP és USPHS szabályaiból kifejtős illetve teszt kérdéssor
    • italismeret
    • felszolgálási módozatok és etikett
    • tisztító- és ápolószerek kategóriái és felhasználási ismeretei
    • ajánlatkészítés üzleti levélben anyanyelven

    A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 120 perc

    A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 40%

    A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai, százalékod megoszlása:

    • HACCP és USPHS szabályaiból kifejtős illetve teszt kérdéssor 20%
    • felszolgálási módozatok és etikett 20%
    • tisztító- és ápolószerek kategóriái és felhasználási ismeretei 20%
    • allergéntáblázat piktogramokkal 15%
    • ajánlatkészítés üzleti levélben anyanyelven 15%
    • italismeret 10%

    A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 51%-át elérte.

    Projektfeladat

    A vizsgatevékenység megnevezése: Gyakorlati feladatmegoldás

    1. Vizsgarész: Szakmai beszélgetés anyanyelven és idegen nyelven
    2. Vizsgarész:
    a.) vizsgafeladat: 2 fő éttermi vendég kiszolgálása étel- és italfogyasztással
    b.) vizsgafeladat: Kétfogásos étel elkészítése és tálalása receptúra alapján 2 fő részére

    Megfelelő öltözet a projektfeladat vizsgáján:

    1. vizsgarész: sötét öltöny/térdig érő kosztüm, fehér ing, nyakkendő/sál, bőrcipő
    2.a) vizsgarész: sötét hosszú nadrág / térdig érő szoknya, fehér ing, csokornyakkendő, bőrcipő
    2.b) vizsgarész: hosszú nadrág, szakácskabát, sapka, kötény, csúszásmentes biztonsági lábbeli

    A vizsgatevékenység, vagy részeinek leírása:

    1. Vizsgarész: Szakmai beszélgetés, szituációs gyakorlat anyanyelven és idegen nyelven, mely az alábbi részekből tevődik össze

    • vendég érkeztetése-tájékoztatása
    • panaszkezelés

    2. Vizsgarész

    a) vizsgafeladat

    • éttermi asztal megterítése 2 fő részére háromfogásos étkezéshez
    • rendelésfelvétel anyanyelven és idegen nyelven
    • rendelésnek megfelelő softdrink és bor felszolgálása az asztalnál
    • konyha által elkészített 2 fogásos étel szakszerű szervírozása angol módban
    • éttermi szoftver kezelése: rendelés felütése, blokkolása

    b) vizsgafeladat

    • két fogás (leves+főétel) elkészítése kapott receptúra alapján
    • alapanyagok kimérése és előkészítése
    • megfelelő konyhai technológia használatával történő elkészítés
    • a készétel aktuális trendnek megfelelő tálalása

    A vizsgatevékenység végrehajtására rendelkezésre álló időtartam: 240 perc, melynek megoszlása:

    1. vizsgarész - 30 perc
    2a. vizsgarész - 60 perc
    2b. vizsgarész - 150 perc

    A vizsgatevékenység aránya a teljes képesítő vizsgán belül: 60%, mely az alábbi arányokból tevődik össze:

    A vizsgatevékenység értékelésének szempontjai:

    90 – 100%

    • vendég érkeztetése és tájékoztatása során szakmaiságát tükrözi, határozottan és érthetően kommunikál
    • panaszkezelés során a vizsgázó kompromisszum kész, udvariasan és segítőkészen, szakmai alázattal megoldást keres
    • az éttermi asztalt szakszerűen, hiánytalanul megteríti 2 fő részére háromfogásos étkezéshez
    • a rendelésfelvétel során a vizsgázó udvarias és részletes, ételt- és italt, valamint főételhez bort ajánl, anyanyelven és idegen nyelven nyelvhelyes
    • a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort szakszerűen szolgálja fel az asztalnál
    • a konyha által elkészített 2 fogásos ételt szakszerűen szervírozza angol módban
    • az éttermi szoftverrel önállóan, határozott sebességgel végzi a feladatot
    • mindkét fogást ízletesen, tökéletesen, recept hűen elkészíti a kapott receptúra alapján
    • a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és pontosan készíti elő
    • a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva határozott, pontos, hibátlan és gyors munkát végez, mely során maximális tisztaságban, higiéniai elvárásokat teljesen betartva, minimális hulladékképzéssel dolgozik
    • készételt aktuális trendnek megfelelően tálalja

    80 – 89%

    • vendég érkeztetése és tájékoztatása során határozottan és érthetően kommunikál
    • panaszkezelés során a vizsgázó udvariasan és segítőkészen megoldást keres
    • az éttermi asztalt hiánytalanul megteríti 2 fő részére háromfogásos étkezéshez
    • a rendelésfelvétel során a vizsgázó udvarias, ételt- és italt, valamint főételhez kérésre bort ajánl, anyanyelven és idegen nyelven érthetően kommunikál
    • a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort szakszerűen szolgálja fel az asztalnál
    • a konyha által elkészített 2 fogásos ételt szakszerűen szervírozza
    • az éttermi szoftverrel önállóan elvégzi a feladatot
    • mindkét fogást ízletesen elkészíti a kapott receptúra alapján
    • a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és készíti elő
    • a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva határozott és pontos munkát végez, mely során maximális tisztaságban, higiéniai elvárásokat betartva, minimális hulladékképzéssel dolgozik
    • a készételt dekoratívan tálalja

    70 – 79%

    • vendég érkeztetése és tájékoztatása során érthetően kommunikál
    • panaszkezelés során a vizsgázó udvariasan és segítőkészen megoldást keres
    • az éttermi asztalt megfelelően teríti meg 2 fő részére háromfogásos étkezéshez
    • a rendelésfelvétel során a vizsgázó udvarias, kérésre segít ételt- és italt választani, anyanyelven és idegen nyelven érthetően kommunikál
    • a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort felszolgálja az asztalnál
    • a konyha által elkészített 2 fogásos ételt szervírozza
    • az éttermi szoftverrel önállóan elvégzi a feladatot
    • mindkét fogást megfelelően elkészíti a kapott receptúra alapján
    • a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és készíti elő
    • a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva végezi feladatát, mely során tisztaságban, higiéniai elvárásokat betartva, elfogadható hulladékképzéssel dolgozik
    • az ételeket megfelelően tálalja

    60 – 69%

    • vendég érkeztetése és tájékoztatása során érthetően kommunikál
    • panaszkezelés során a vizsgázó udvariasan és segítőkészen megoldást keres
    • az éttermi asztalt megteríti 2 fő részére háromfogásos étkezéshez
    • anyanyelven és idegen nyelven érthetően, udvariasan kommunikálva felveszi a rendelést
    • a vizsgázó a rendelésnek megfelelő italt és bort felszolgálja az asztalnál
    • a konyha által elkészített 2 fogásos ételt szervírozza
    • az éttermi szoftverrel segítséggel elvégzi a feladatot
    • mindkét fogást megfelelően elkészíti a kapott receptúra alapján
    • a vizsgázó a megfelelő alapanyagokat méri ki és készíti elő
    • a vizsgázó megfelelő konyhai technológiát használva végezi feladatát, mely során törekszik arra, hogy tisztaságban, higiéniai elvárásokat betartva dolgozzon
    • az ételeket megfelelően tálalja

    0 – 59%

    • vendég érkeztetése és tájékoztatása során zavarosan és hiányosan kommunikál
    • a panaszt nem kezeli
    • az éttermi asztalt a tisztaság és a szakszerűség hiányában teríti meg 2 fő részére
    • a rendelésfelvétel során kommunikációja nem érthető, a kínálattal nincs tisztában
    • a vizsgázó képtelen felszolgálni a rendelést
    • az éttermi szoftvert segítséggel sem tudja használni
    • az ételeket a kapott receptúra alapján sem tudja megfelelően elkészíteni
    • a vizsgázó a nem megfelelő alapanyagokat méri ki és/vagy rosszul készíti elő
    • a vizsgázó nem megfelelő konyhai technológiát használva végezi feladatát, mely során nem megfelelőek a higiéniai feltételek, az alapanyagokat pazarlóan kezeli
    • az ételek nem megfelelően tálalja

    A vizsgatevékenység akkor eredményes, ha a vizsgázó a megszerezhető összes pontszám legalább 60%-át elérte.

K Kapcsolódó szakmák


Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu