Egyéb szervezeti mérlegképes könyvelő - OKJ tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Egyéb szervezeti mérlegképes könyvelő
- A szakképesítés OKJ száma: 55 344 03
- Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
- A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés-ráépülés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Könyvelés és adózás
- A szakképesítés típusa: szakképesítés-ráépülés
- Szakmacsoport: Közgazdaság
- A szakképesítésért felelős miniszter: számviteli szabályozásért felelős miniszter
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
Az egyéb szervezeti mérlegképes könyvelő szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 150. § (2) bekezdésében meghatározott könyvviteli szolgáltatás körébe tartozó feladatok irányítását, vezetését végzi, számviteli beszámolót készít. Ellátja a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, illetve az egyéb szervezetekre vonatkozó számviteli kormányrendelet hatálya alá tartozó gazdálkodónál mindazokat a feladatokat, amelyek a könyvviteli szolgáltatás körébe tartoznak. Kialakítja a számviteli politikát, a könyvviteli elszámolás és a beszámoló készítés rendszerét, módszerét ideértve a belső információs rendszer kialakítását is.
Ellátja a számlarendhez, a könyvvezetéshez, valamint a beszámoló készítéshez szükséges szabályzatok elkészítésével, rendszeres karbantartásával kapcsolatos feladatokat. Biztosítja a valóságnak megfelelő belső és külső információk előállítását, szolgáltatását, az elszámolások, az adatok jogszerűségének, szabályszerűségének, megbízhatóságának, bizonylatokkal való alátámasztottságát a számviteli alapelvek betartásával. Elvégzi a könyvviteli szolgáltatás körébe tartozó feladatokat az egyéb szervezet alkalmazottjaként, tagjaként, egyéni vállalkozóként vagy számviteli szolgáltatást nyújtó társaság tagjaként, illetőleg alkalmazottjaként.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- a feladatok elvégzéséhez szükséges jogszabályokat alkalmazni
- az egyéb szervezet alapításával, átalakulásával, megszűnésével kapcsolatos feladatokat ellátni
- a belső számviteli információs rendszert kialakítani, működtetni, továbbfejleszteni, vagy abban közreműködni
- a pénzforgalommal összefüggő feladatokat ellátni
- a befektetési és finanszírozásai pénzügyi döntéseket előkészíteni, lebonyolítani
- megítélni az egyéb szervezet pénzügyi helyzetét
- alkalmazni az adójogszabályokat, összeállítani az adóbevallást és ellátni az adóbevalláshoz kapcsolódó adóellenőrzéssel összefüggő feladatokat
- alkalmazni a számviteli törvény, illetve az egyéb szervezetekre vonatkozó számviteli kormányrendelet előírásait, összeállítani az egyéb szervezet számviteli politikáját és az egyéb előírt számviteli szabályzatokat, valamint a számlarendjét
- a főkönyvi és analitikus nyilvántartásokat vezetni
- összeállítani az egyéb szervezet beszámolóját, közhasznúsági mellékletét
- alkalmazni a sajátos értékelési előírásokat
- kialakítani az egyéb szervezet költség elszámolási rendszerét
- ellátni az alapítással, átalakulással, felszámolással és végelszámolással kapcsolatos számviteli feladatokat
- munkája során használni a számítógépes programcsomagokat
- közreműködni a főkönyvi és az analitikus nyilvántartási rendszer, alrendszerek információs rendszerének kialakításában
- vizsgálni az egyéb szervezet működését, az ok-okozati összefüggések feltárását
- figyelemmel kísérni az egyéb szervezetek és az Európai Unió kapcsolatát, pályázati, elszámolási rendszerét
- elemezni az erőforrásokkal való gazdálkodást
- részt venni az ellenőrzési feladatok ellátásban