Költségvetés-gazdálkodási ügyintéző - OKJ tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Költségvetés-gazdálkodási ügyintéző
- A szakképesítés OKJ száma: 51 344 10
- Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
- A szakképesítés szintje: felső középfokú részszakképesítés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Könyvelés és adózás
- A szakképesítés típusa: részszakképesítés
- Szakmacsoport: Közgazdaság
- A szakképesítésért felelős miniszter: számviteli szabályozásért felelős miniszter
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
- Pénzügyi asszisztens
- Pénzügyi koordinátor
- Pénzügyi referens
- Pénztáros
- Számlaellenőr
- Vámügyi előadó
- Jövedéki ügyintéző
- Termékdíj ügyintéző
- Pénzügyi ügyintéző
- Bérszámfejtő
A költségvetés-gazdálkodási ügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
A költségvetés-gazdálkodási ügyintéző közreműködik az államháztartás szervezeti működése, vagyon használata, hasznosítása során jelentkező tervezési, előirányzat-felhasználási, előirányzatmódosítási, munkaerő-gazdálkodási, készpénzkezelési, könyvvezetési, beszámolási, illetve egyéb adatszolgáltatási feladatokban. Részt vesz a szakmai feladatok érdekében a lehetséges megoldási változatok kidolgozásában, a szükséges pénzügyi források felkutatásában, megszerzésében, a gazdálkodási problémák felismerésében és megfogalmazásában.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- részt venni a vagyongazdálkodásra és vagyonhasznosításra vonatkozó döntések előkészítésében
- nyilvántartani a munkaerőt és illetményeket, alkalmazni az illetmény- és létszámgazdálkodás jogszabályi és belső előírásait
- részt venni a pénzügyi tevékenység ismeretében a költségvetési folyamatszabályozás kidolgozásában, végrehajtásában és ellenőrzésében
- megismerni a különböző támogatások feltételrendszerét
- közreműködni a finanszírozási javaslatok készítésénél
- követni és értelmezni az adott témára vonatkozó törvényeket, jogszabályokat, rendeleteket
- a költségvetési szerv személyi, pénzügyi, tárgyi, piaci feltételeit elemezni, pályázatot,munkaszerződést előkészíteni
- alkalmazni az államháztartásra, a kincstárra vonatkozó jogszabályokat
- alkalmazni az ellenőrzésre vonatkozó jogszabályokat, beleértve az állami számvevőszékre vonatkozó szabályozásokat is
- betartani a közpénzek felhasználására vonatkozó alapvető szabályokat, átlátni alkalmazásuk feltételeit és adaptálni ezeket szakterületére
- alkalmazni az államháztartási számvitel szabályait
- az adójogszabályokat, különösen a helyi adókra vonatkozó előírásokat ismerve alkalmazni azokat munkavégzése során
- betartani és betartatni a közigazgatási hatósági eljárás alapvető szabályait, valamint az adózás rendjéről szóló szabályozásokat
- irodai szoftvereket használni
- összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából
- feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót, scannert használni
- munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni, iratkezelést végezni