Irodai informatikus - OKJ tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Irodai informatikus
- A szakképesítés OKJ száma: 52 481 02
- Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
- A szakképesítés szintje: felső középfokú szakképesítés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Számítástechnikai képzések
- A szakképesítés típusa: szakképesítés
- Szakmacsoport: Informatika
- A szakképesítésért felelős miniszter: informatikáért felelős miniszter
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
- Számítógép telepítő
- Számítógép-szerelő
- Számítógéphálózat-üzemeltető
- Adatbázis asszisztens
- PC-támogató
- Rendszeradminisztrátor
- Számítógép programozó asszisztens
- Számítógép ügyeletes
- Számítógépes kisegítő technikus
- Számítógépes műszaki technikus
- Számítógépes rendszerkarbantartó
- Hálózatoperátor
- Számítógéphálózat üzemeltető
- Hardware üzemeltető
- Nagysebességű számítógépes nyomtató kezelője
- Online terminálkezelő
- Számítástechnikai operátor
- Számítógép kezelő/operátor
- Számítógépes periféria-berendezés kezelője
Az irodai informatikus szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
Az Irodai informatikus a kis- és közepes vállalat, intézmény, szervezet informatikáért felelős vezetőjének közvetlen munkatársa, vagy kihelyezett informatikai szolgáltatásokat végző cégben első szintű támogatói feladatokat lát el. Megfelelő mélységű (elméleti és gyakorlati) informatikai, hálózati ismeretei birtokában részt vesz a munkahely infokommunikációs hálózatának kiépítésében, összeszerelésében és működtetésében. Feladata a koncepcionális szinten létrehozott hálózat fizikai kiépítése, az egyszerűbb konfigurációs feladatok elvégzése.
Felelősségi körébe tartozik a vállalatnál működő munkaállomások, hozzájuk kapcsolódó perifériák, továbbá az informatikai alkalmazások összehangolt működésének és folyamatos frissítésének biztosítása.
Az "Irodai informatikus" készségei megfelelnek az ágazati belépő iparági vizsgák minősítési követelményeinek.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- számítógépet kezelni, üzemeltetni;
- irodai alkalmazásokat, multimédiás és kommunikációs alkalmazásokat telepíteni, karbantartani és használni;
- számítógépek és perifériáik hardveres szerelési, karbantartási és javítási munkáinak elvégzésére;
- munkaállomások operációs rendszerének telepítésére és karbantartására;
- alapszintű felhőszolgáltatások megrendelésére és használatára;
- munkájában alkalmazni az alapvető hálózati fogalmakat és technológiákat;
- kisebb helyi hálózatot kiépíteni, felügyelni és menedzselni;
- LAN/WAN hálózati eszközök telepítésére, konfigurálására és üzemeltetésére;
- adatbázisokat kezelni, adatbázis szolgáltatásokat igénybe venni és adatbázis műveleteket végezni;
- programozási alapismeretek birtokában, alkalmazói, illetve webes feladatokat megoldani;
- irodai szoftverekkel végzett feladatok szakmai támogatását ellátni;
- irodai szoftverekkel rendszeresen végrehajtandó feladatokat automatizálni, hatékonyságot növelni;
- nyílt forráskódú rendszerek használatában segítséget nyújtani.