Divat- és stílustervező - OKJ tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Divat- és stílustervező
- A szakképesítés OKJ száma: 54 211 02
- Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
- A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés (technikus)
- A szakképesítés tanulmányi területe: Képző - és iparművészet
- A szakképesítés típusa: szakképesítés
- Szakmacsoport: Művészet, közművelődés, kommunikáció
- A szakképesítésért felelős miniszter: oktatásért felelős miniszter
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
A divat- és stílustervező szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
A stílustanácsadó és divattervező vizuális műveltséggel, fejlett színérzékkel, rajzi-, festészeti- és öltözék kivitelezési ismeretekkel rendelkező szakember. Divattervezői és stílustanácsadói feladatokat lát el, figyelembe véve a megrendelő elvárásait, adottságait, tulajdonságait (alkat, életkor, egyéniség, öltözködési stílus), az aktuális divatirányzatokat, funkcionális és esztétikai szempontokat, a gazdaságossági tényezőket.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- ruhatervező iparművész irányításával vagy önállóan végezni öltözködési- és stílustanácsadást
- figyelemmel kísérni a jelentős hazai és nemzetközi tervezők, cégek divatirányzatait és a szín-, alapanyag-, formatrendeket
- öltözéket, kiegészítőt tervezni - szabadkézzel vagy számítógépes programmal, kollekciót állítani össze - adott formai, stilisztikai viszonyoknak megfelelően
- a tervezési és kivitelezési folyamatokat ismerni, felügyelni és dokumentálni
- elképzeléseit vizuálisan is tudja prezentálni - vázlat, divatrajz formájában, szabadkézzel vagy számítógépes program segítségével
- öltözékek, kollekciók bemutatásában részt venni (divatfotó, divatfilm, kiállítás, divatbemutató), ezekhez koncepciót kialakítani
- részt venni modellügynökségek, divatlapok, üzletek, kiállítási enteriőrök layoutjának kialakításában
- figyelemmel kísérni a kortárs divat alkotásait, eredményeit, alkotók munkáit
- ismerni és alkalmazni a kortárs média lehetőségeit
- forrásanyagot, információt gyűjteni, inspirációt keresni a munkához, koncepciót kialakítani
- tájékozódni a saját szakterületén belül a munkavállalás, a vállalkozások aktuális gazdasági - jogi feltételeiről
- alkalmazni marketing ismereteit
- kialakítani vevőkörét - piacot kutatni, megrendelőt, megbízót keresni
- vázlatokat készíteni, koncepcióját, elképzeléseit rajzi vagy plasztikus formában megjeleníteni
- folyamatosan felhasználni, bővíteni művészet elméleti és történeti ismereteit
- részt venni a kivitelezés, a gyártás folyamatában, hogy a tervnek megfelelő termék készüljön el