Marketing- és reklámmenedzser - OKJ 2006-ig tanfolyam, képzés

Általános adatok:

- Szakképesítés megnevezése: Marketing- és reklámmenedzser
- OKJ száma: 54343403
- Szakmacsoport: Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció

Feladata: Kereskedelmi reklám- és marketingtevékenység kialakítása, szervezése, image kialakítása.


Alapadatok
- OKJ-szám: 54343403
- Szakmacsoport: Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció
- Szint: emelt szintû szakképesítés
- Betölthetõ foglalkozás: Piackutató, marketingtevékenységet végzõ (2521)
- Felelõs minisztérium: OM


Képzési adatok
- Képzési idõ: 600 óra (maximálisan támogatható óraszám)
- Lehetséges képzési forma: csak felnõttképzésben tanulható.
- Elmélet aránya a képzésben: 30%


Feltételek
- Szükséges iskolai végzettség: érettségi
- Szakmai elõképzettség: szükséges
- Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: nem szükséges
- Pályaalkalmassági vizsgálat: nem szükséges


A munka jellege
Döntõen ülõ testhelyzetben, zárt munkahelyen végzett szellemi munka.

Jellemzõ tevékenységek
Piacelemzés; a stratégiai szintû döntések elõkészítése; stratégiai, operatív és akciótervek készítése; konkrét marketingmix döntések; a marketing költségvetés elkészítése és hatékony felhasználásának ellenõrzése.

Követelmények
Ismerje a piaci törvényszerûségeket; legyen képes a piaccal kapcsolatos lényeges információk megszerzésére, azok ellenõrzésére és elõrejelzésére; ismerje és alkalmazza a marketing és versenystratégiákat; legyen képes marketingtervek elkészítésére, valamint azok megvalósításának megszervezésére; mûködjön együtt a felsõ vezetéssel, valamint a különbözõ területek vezetõivel; legyen képes irányítani és motiválni a marketingmunkában résztvevõket.


Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu