Ügyfélszolgálati ügyintéző - OKJ 2020 tanfolyam, képzés

Általános adatok

  • Szakképesítés megnevezése: Ügyfélszolgálati ügyintéző
  • A szakképesítés OKJ száma: 52 841 02
  • Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
  • A szakképesítés szintje: felső középfokú szakképesítés
  • A szakképesítés tanulmányi területe: Szállítási szolgáltatások
  • A szakképesítés típusa: szakképesítés
  • Szakmacsoport: Egyéb szolgáltatások
  • A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter

Szeretnél értesítést kapni hol és mikor indul a(z) Ügyfélszolgálati ügyintéző - OKJ 2020 tanfolyam, képzés?

Kedves Érdeklődő! Az alábbi adatok megadásával próbáljuk az Önnek legmegfelelőbb tanfolyamot, képzést, képző intézményt megtalálni!

A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök

Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
4225
Ügyfélszolgálati központ tájékoztatója
  • Call center operátor (ügyfél tájékoztató)

A Ügyfélszolgálati ügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:

Az ügyfélszolgálati ügyintéző kapcsolatot teremt és tart fenn személyesen, írásban, telefonon vagy elektronikus kommunikációs csatornákon az ügyfelekkel, érdeklődőkkel, betartva a viselkedés udvariassági formáit, valamint a protokoll szabályokat. Megkereséseket fogad, kezdeményez; eligazodást szolgáló vagy figyelemfelhívó információkat, tájékoztatást ad, ajánlást végez a szervezet tevékenységi körébe tartozóan, továbbá fogadja, értelmezi, kezeli a panaszt, problémát, illetőleg továbbítja a megfelelő helyre. Munkájához kapcsolódóan elkészíti a szükséges dokumentumokat, és megfelelően kezeli azokat. Tevékenységi köréhez tartozó adatkeresést végez, információkat elemez, és összefüggéseket tár fel.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

  • számítógépes adatbeviteli feladatokat végezni
  • korszerű irodai számítógépes programokat kezelni (szövegszerkesztő, táblázat- és adatbázis-kezelő program, prezentációkészítő)
  • külső és belső kapcsolatteremtő, kapcsolattartást szolgáló iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készíteni, szerkeszteni
  • irat- és dokumentumkezelés feladatait elvégezni hagyományosan és elektronikusan
  • az ügyfelek személyes, írásbeli, telefonon és egyéb elektronikus csatornán érkező megkereséseit fogadni
  • tájékoztatást adni termékekről, szolgáltatásokról, közérdekű információkról
  • ajánlani termékeket, szolgáltatásokat
  • az ügyféligényeknek megfelelőn a szükséges információkat megkeresni, feldolgozni, elemezni és továbbítani
  • az ügyféltípusnak megfelelő leghatékonyabb kommunikációs és konfliktuskezelési módszert alkalmazni
  • az ügyfelekkel nyertes-nyertes viszonyt kialakítani, és asszertívan és hatékonyan kommunikálni, érvelni
  • az ügyfélszolgálati tevékenységhez igazodó magatartás- és viselkedésformák szerint kapcsolatot teremteni és fenntartani
  • a munkája során felmerülő problémát, konfliktust kezelni
  • munkájához a korszerű irodatechnikai, információs és kommunikációs eszközöket, berendezéseket kezelni, használni
  • az internetet biztonságosan használni
  • betartani az egészséges és biztonságos munkakörülményeket

A kapcsolódó szakképesítés, résszakképesítés, szakképesítés ráépülés

Azonosító száma
Megnevezése
A kapcsolódás módja
Nincs kapcsolódó szakképesítés

A képzés feltételei

A Ügyfélszolgálati ügyintéző képzés megkezdésének szükséges feltételei:

Bemeneti kompetenciák:

nincs

Iskolai előképzettség:

érettségi végzettség
  • Szakmai előképzettség:

    nincs


  • Előírt gyakorlat:

    nincs

  • Pályaalkalmassági követelmények: igen
  • Szakmai alkalmassági követelmények:
  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: nincs
  • Szintvizsga: nincs

Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama:

nincs

Elmélet/gyakorlat aránya:

40%-elmélet
60%-gyakorlat

Szakképzési évfolyamok száma: 0 év
Minimális óraszáma: 700 óra

Választható képzési formák:

Iskolarendszeren kívüli, adott óraszámú képzés (tanfolyami képzés)

A(z) 52 841 02 azonosító számú, Ügyfélszolgálati ügyintéző megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak listája:

  • 11499-12 Foglalkoztatás II.
  • 11498-12 Foglalkoztatás I. (érettségire épülő képzések esetén)
  • 11809-16 Dokumentumkezelés az ügyfélszolgálatban
  • 11808-16 Ügyfélszolgálat a gyakorlatban
  • 11807-16 Kommunikáció az ügyfélszolgálatban
  • 11806-16 Gépírás és számítástechnikai alkalmazások az ügyfélszolgálatban

A Ügyfélszolgálati ügyintéző komplex szakmai vizsgára bocsátás feltételei:

Az iskolarendszeren kívüli szakképzésben az előírt valamennyi modulzáró vizsga eredményes letétele.


Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu