Számviteli ügyintéző - OKJ tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Számviteli ügyintéző
- A szakképesítés OKJ száma: 51 344 05
- Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
- A szakképesítés szintje: felső középfokú részszakképesítés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Könyvelés és adózás
- A szakképesítés típusa: részszakképesítés
- Szakmacsoport: Közgazdaság
- A szakképesítésért felelős miniszter: számviteli szabályozásért felelős miniszter
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
- Tárgyi eszköz-nyilvántartó
- Vagyonnyilvántartó
- Anyaggazdálkodási nyilvántartó
- Készlet- és anyagnyilvántartó
A számviteli ügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
A számviteli ügyintéző alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait vezeti. Működő gazdálkodó szervezeten belül előkészíti és rögzíti az adott munkahely gazdasági eseményeit a helyi számviteli szabályok szerint, a gazdasági eseményeket kontírozza, a főkönyvi és az analitikus nyilvántartásokat vezeti, könyvviteli feladásokat készít.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- közreműködni a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában,
- elvégezni a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket,
- ellátni a házipénztárral kapcsolatos feladatokat,
- könyvelési feladatokat ellátni,
- értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátni,
- vezetni az analitikus nyilvántartásokat,
- elszámolni a termelési költségeket,
- közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében,
- közreműködni a mérleg és az eredménykimutatás összeállításában,
- számítógépes programcsomagokat használni,
- irodai szoftvereket használni,
- összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából,
- feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót, scannert használni,
- munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készíteni és rendszerezni, iratkezelést végezni