Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző - OKJ tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző
- A szakképesítés OKJ száma: 55 347 01
- Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
- A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés-ráépülés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Munkahelyi ismeretek
- A szakképesítés típusa: szakképesítés-ráépülés
- Szakmacsoport: Ügyvitel
- A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
Az Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző feladata, hogy magyar és idegen nyelvet is használva személyesen, írásban, telefonon vagy elektronikus kommunikációs csatornákon fogadja az ügyfelek megkereséseit. Kezelje a felmerült problémákat (reklamációkat), felvilágosítást, tájékoztatást nyújtson az ügyfelek részére, válaszoljon a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre. Telefonon vagy elektronikus kommunikációs eszközök segítségével keresse meg a meglévő és a lehetséges ügyfeleket, hogy árukat és szolgáltatásokat ismertessen, reklámozzon, továbbá aktívan vegyen részt a szervezet reklám-, marketing- és PR-tevékenységében.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- ügyfélkapcsolati tevékenységét idegen nyelven ellátni
- fogadni az ügyfeleket személyesen, telefonon vagy on-line, és tanácsot adni, segítséget nyújtani termék, szolgáltatás kiválasztásában
- az ügyfél igényeinek megfelelően segítséget nyújtani, problémát kezelni
- szerviz megrendeléseket intézni adatok, információk számítógépes vagy egyéb rendszerben történő megkeresése vagy rögzítése révén
- reklamációs ügyeket, panaszt kezelni
- feljegyzéseket, jelentéseket, riportokat, statisztikákat készíteni az ügyfélkövetéshez, frissíteni a marketing-adatbázisokat, hogy azok tükrözzék az egyes ügyfelek státusának változásait
- rendezvények szervezéséhez kapcsolódóan ellátni az idegennyelv-használatot igénylő feladatokat
- találkozókhoz, megbeszélésekhez, egyéb rendezvényekhez kapcsolódóan idegen nyelvű dokumentumokat készíteni (pl. meghívó, tájékoztató, programleírás, névjegykártya, információs táblák, leírások stb.)
- tevékenységéhez kapcsolódóan beszámolót, prezentációt készíteni
- az ügyfelek és ügyek nyilvántartását szolgáló iratokat, dokumentumokat szakszerűen kezelni, tárolni
- a szervezet online-megjelenéseihez kapcsolódó idegen nyelvű anyagot készíteni
- kezelni egy Call/Contact Center rendszerét
- értékesítési folyamathoz kapcsolódó tevékenységet ellátni (promóció, értékesítés lebonyolítása, értékesítés összegzése, kimutatás készítése stb.)
- közreműködni reklám-, piac- és marketing-, valamint közvélemény-kutatások lebonyolításában
- részt venni kiadványok, reklámanyagok készítésében
- részt venni kiállítások, vásárok, kampányok és egyéb rendezvények szervezésében, lebonyolításában
- követni és betartani az ügyfélkapcsolati és az érintő területek (l. reklám, marketing, fogyasztási, adatvédelmi) jogszabályi környezetet