Vállalkozási és bérügyintéző - OKJ 2016-ig tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Vállalkozási és bérügyintéző
- A szakképesítés OKJ száma: 54 344 02
-
Megfeleltetés:
A 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet szerint - A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Könyvelés és adózás
- A szakképesítés típusa: szakképesítés
- Szakmacsoport: Közgazdaság
- A szakképesítésért felelős miniszter: számviteli szabályozásért felelős miniszter
- Jegyzékbe kerülés éve: 2012
-
Az SzVK letöltése:
54_344_02_Vallalkozasi_es_berugyintezo.pdf
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
- Pénzügyi asszisztens
- Pénzügyi koordinátor
- Pénzügyi referens
- Pénztáros
- Számlaellenőr
A vállalkozási és bérügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
A vállalkozási és bérügyintéző közreműködik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában. Alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában. Ellátja a bérszámfejtéssel- és társadalombiztosítással kapcsolatos feladatokat. A munkavállalókkal kapcsolatos bér- és társadalombiztosítási ügyeket intézi, a nyilvántartásokat vezeti. Vezeti a biztosítottak társadalombiztosítási lapjait, nyilvántartja a kifizetett ellátásokat, adatokat, igazolásokat küld az illetékes társadalombiztosítási szerveknek.A szakképesítéssel rendelkező képes:
a kis-és középvállalkozások (kkv.) működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatokat átlátni, és munkája során a kapcsolódó adminisztratív feladatokat ellátni, - közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében, - előkészíteni és részt venni a pénzforgalom és hitelezési feladatok kapcsolódó adminisztrációjában, - vezetni a pénzügyi-, és adónyilvántartásokat, valamint határidőre teljesíteni a kapcsolódó kötelezettségeket, - közreműködni a vállalkozásfinanszírozási feladatokban, - részt venni a beruházás-, felújítás-, pályázat- és feladatfinanszírozásban, - vezetni a pénzügyi és gazdasági folyamatokhoz kapcsolódó analitikus nyilvántartásokat, - ellátni a kkv. könyvelési, beszámolási, ellenőrzési feladatokhoz kapcsolódó teendőket, - részt venni a költségszámításokban, a leltározásban és az ehhez kapcsolódó feladatok megszervezésében, - közreműködni az értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátásában, - nyilvántartani a megrendeléseket és szerződéseket, - egyeztetni a bejövő és kimenő számlákat, - közreműködni a rendelkezésre álló statisztikai információk birtokában a vállalkozás üzleti terv fejezeteinek elkészítésében, - vezetni az egészség- és társadalombiztosítással kapcsolatos nyilvántartásokat, - ellátni a munkaügyi nyilvántartások alapján a bérekkel kapcsolatos adminisztrációs (bérszámfejtés, adó- és járulék-nyilvántartás, stb.) feladatokat, - közreműködni a munkavállalók munkaviszonyának létesítésével, megszüntetésével kapcsolatosan, - értelmezni és kitölteni a bér- és társadalombiztosítási nyomtatványokat, - használni a pénzforgalmi számítógépes programcsomagot, - összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából, - munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni, iratkezelést végezni, - feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót használni.