Pénzügyi-számviteli ügyintéző - OKJ 2016-ig tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Pénzügyi-számviteli ügyintéző
- A szakképesítés OKJ száma: 54 344 01
-
Megfeleltetés:
A 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet szerint - A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Könyvelés és adózás
- A szakképesítés típusa: szakképesítés
- Szakmacsoport: Közgazdaság
- A szakképesítésért felelős miniszter: számviteli szabályozásért felelős miniszter
- Jegyzékbe kerülés éve: 1993
-
Az SzVK letöltése:
54_344_01_Penzugyi_szamviteli_ugyintezo.pdf
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
- Pénzügyi asszisztens
- Pénzügyi koordinátor
- Pénzügyi referens
- Pénztáros
- Számlaellenőr
A pénzügyi-számviteli ügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
A pénzügyi-számviteli ügyintéző alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában, kezeli az ehhez kapcsolódó iratanyagokat. Működő gazdálkodó szervezeten belül előkészíti és rögzíti az adott munkahely gazdasági eseményeit a helyi számviteli szabályok szerint, a gazdasági eseményeket kontírozza, a főkönyvi és az analitikus nyilvántartásokat vezeti, könyvviteli feladásokat készít.A szakképesítéssel rendelkező képes:
közreműködni a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában, - elvégezni a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket, - ellátni a házipénztárral kapcsolatos feladatokat, - ellátni az adókötelezettséghez kapcsolódó feladatokat, - közreműködni a vállalkozásfinanszírozási feladatokban, - részt venni a befektetési döntések előkészítésében, - pénz- és hitelműveletekkel kapcsolatos ügyintézést végezni, - könyvelési feladatokat ellátni, - értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátni, - vezetni az analitikus nyilvántartásokat, - elszámolni a termelési költségeket, - közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében, - közreműködni a mérleg és az eredménykimutatás összeállításában, - számítógépes programcsomagokat használni, - összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából, - feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, írógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót használni, - munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni, iratkezelést végezni.