Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző - OKJ 2016-ig tanfolyam, képzés

Általános adatok

  • Szakképesítés megnevezése: Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző
  • A szakképesítés OKJ száma: 55 347 01
  • Megfeleltetés:
    A 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet szerint
  • A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés-ráépülés
  • A szakképesítés tanulmányi területe: Munkahelyi ismeretek
  • A szakképesítés típusa: szakképesítés-ráépülés
  • Szakmacsoport: Ügyvitel
  • A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter
  • Jegyzékbe kerülés éve: 2006
  • Az SzVK letöltése: 55_347_01_Idegennyelvu_ugyfelkapcsolati_szakugyintezo.pdf

A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök

Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
4224
Ügyfél- (vevő) tájékoztató
  • Ügyfél-tájékoztató
  • Vevőszolgálati ügyintéző

Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:

Az Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző feladata, hogy magyar és idegen nyelvet is használva személyesen, írásban, telefonon vagy elektronikus kommunikációs csatornákon fogadja az ügyfelek
megkereséseit. Kezelje a felmerült problémákat (reklamációkat), felvilágosítást, tájékoztatást nyújtson az ügyfelek részére, válaszoljon a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre. Telefonon vagy elektronikus kommunikációs eszközök segítségével keresse meg a meglévő és a lehetséges ügyfeleket, hogy árukat és szolgáltatásokat ismertessen, reklámozzon, továbbá aktívan vegyen részt a vállalat, intézmény reklám -, marketing és PR-tevékenységében

A szakképesítéssel rendelkező képes:

fogadni az ügyfeleket személyesen, telefonon vagy on-line és tanácsot adni, segítséget nyújtani termék, szolgáltatás kiválasztásában az ügyfél igényeinek megfelelően segítséget nyújtani, problémát kezelni, intézi a szervizmegrendeléseket, reklamációs ügyeket adatok, információk számítógépes vagy egyéb rendszerben történő megkeresése vagy rögzítése révén feljegyzéseket készíteni az ügyfélkövetéshez, frissíteni a marketing-adatbázisokat, hogy azok tükrözzék az egyes ügyfelek státusának változásait az ügyfelek és ügyek nyilvántartását szolgáló iratokat, dokumentumokat szakszerűen kezelni, tárolni bejelentkezni a Call Center rendszerbe, tájékozódni a rendszerben, áttekinteni a rendszerüzeneteket a Call Centerben végzett munka befejezésekor rendszeradminisztrációt és statisztikát készíteni promóciót, azaz értékesítés-előkészítést végezni közreműködni marketing-kutatások lebonyolításában részt venni kiadványok, reklámanyagok készítésében részt venni kiállítások, vásárok és egyéb rendezvények szervezésében

A kapcsolódó szakképesítés, résszakképesítés, szakképesítés ráépülés

Azonosító száma
Megnevezése
A kapcsolódás módja
Nincs kapcsolódó szakképesítés

A képzés feltételei

Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző képzés megkezdésének szükséges feltételei:

Bemeneti kompetenciák:
egy élő idegen nyelvből középfokú nyelvtudás (KER B2 szintű nyelvvizsgát igazoló bizonyítvány)

Iskolai előképzettség:
nincs

  • Szakmai előképzettség: 54 346 01 Irodai asszisztens szakképesítés
  • Előírt gyakorlat: nem
  • Pályaalkalmassági követelmények: szükségesek
  • Szakmai alkalmassági követelmények: szükségesek
  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: szükségesek
  • Szintvizsga: nincs

Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama:
nincs

Elmélet/gyakorlat aránya:

30%-elmélet
70%-gyakorlat

Szakképzési évfolyamok száma: 0 év
Minimális óraszáma: 800-1200 óra

Választható képzési formák:

Iskolarendszeren kívüli, adott óraszámú képzés (tanfolyami képzés)

A(z) 55 347 01 azonosító számú, Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak listája:

  • 11384-12 Idegen nyelvű ügyfélkapcsolat
  • 11385-12 Magyar- és idegen nyelvű panaszkezelés
  • 11386-12 Call/Contact Center rendszer használata idegen nyelven
  • 11387-12 Reklám-, marketingtevékenység magyar és idegen nyelven

Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző komplex szakmai vizsgára bocsátás feltételei:

Az iskolarendszeren kívüli szakképzésben az 5.2. pontban előírt valamennyi modulzáró vizsga eredményes letétele.

Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu