Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző - OKJ 2016-ig tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző
- A szakképesítés OKJ száma: 55 347 01
-
Megfeleltetés:
A 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet szerint - A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés-ráépülés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Munkahelyi ismeretek
- A szakképesítés típusa: szakképesítés-ráépülés
- Szakmacsoport: Ügyvitel
- A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter
- Jegyzékbe kerülés éve: 2006
-
Az SzVK letöltése:
55_347_01_Idegennyelvu_ugyfelkapcsolati_szakugyintezo.pdf
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
- Ügyfél-tájékoztató
- Vevőszolgálati ügyintéző
Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
Az Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző feladata, hogy magyar és idegen nyelvet is használva személyesen, írásban, telefonon vagy elektronikus kommunikációs csatornákon fogadja az ügyfelekmegkereséseit. Kezelje a felmerült problémákat (reklamációkat), felvilágosítást, tájékoztatást nyújtson az ügyfelek részére, válaszoljon a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre. Telefonon vagy elektronikus kommunikációs eszközök segítségével keresse meg a meglévő és a lehetséges ügyfeleket, hogy árukat és szolgáltatásokat ismertessen, reklámozzon, továbbá aktívan vegyen részt a vállalat, intézmény reklám -, marketing és PR-tevékenységében
A szakképesítéssel rendelkező képes:
fogadni az ügyfeleket személyesen, telefonon vagy on-line és tanácsot adni, segítséget nyújtani termék, szolgáltatás kiválasztásában az ügyfél igényeinek megfelelően segítséget nyújtani, problémát kezelni, intézi a szervizmegrendeléseket, reklamációs ügyeket adatok, információk számítógépes vagy egyéb rendszerben történő megkeresése vagy rögzítése révén feljegyzéseket készíteni az ügyfélkövetéshez, frissíteni a marketing-adatbázisokat, hogy azok tükrözzék az egyes ügyfelek státusának változásait az ügyfelek és ügyek nyilvántartását szolgáló iratokat, dokumentumokat szakszerűen kezelni, tárolni bejelentkezni a Call Center rendszerbe, tájékozódni a rendszerben, áttekinteni a rendszerüzeneteket a Call Centerben végzett munka befejezésekor rendszeradminisztrációt és statisztikát készíteni promóciót, azaz értékesítés-előkészítést végezni közreműködni marketing-kutatások lebonyolításában részt venni kiadványok, reklámanyagok készítésében részt venni kiállítások, vásárok és egyéb rendezvények szervezésében