Üzleti szakügyintézõ - OKJ 2013-ig tanfolyam, képzés

Általános adatok

  • Szakképesítés megnevezése: Üzleti szakügyintézõ
  • A szakképesítés OKJ száma: 55 343 01
  • A szakképesítés szintje: Felsõfokú (érettségivel)
  • A szakképesítés tanulmányi területe:
  • A szakképesítés típusa:
  • Szakmacsoport: Közgazdaság
  • A szakképesítésért felelős miniszter:
  • Jegyzékbe kerülés éve: 2006
  • Az SzVK letöltése:

A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök

Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök

A Üzleti szakügyintézõ szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:

Banki szakügyintézõ
A banki hálózat egyes egységeinél az ügyintézõk munkáját segíti, szervezi és
irányítja.
Kommunikál az ügyfelekkel.
A banküzemben adódó feladatokat önállóan végrehajtja.
Banki információt, adatot gyûjt, nyilvántart és szolgáltat.
Szabályozási elõkészítõi és elemzési feladatokat végez.
Intézkedéseket kezdeményez saját hatáskörén túlmenõ ügyekben.
Értékpapírpiaci szakügyintézõ
Különbözõ profilú pénzügyi vállalkozásoknál és egyéb értékpapírpiacokkal
foglalkozó szervezeteknél az értékpapír-kereskedelem terület számos speciális
részfeladatát látja el.
A befektetõ által a meghirdetett befektetési elveknek megfelelõ befektetési alap
kialakítását végzi, és a befektetési alap portfoliójában lévõ egyes eszközelemekkel
kereskedik.
A befektetõ által adott megbízás alapján befektetési eszközök kezelését végzi a
befektetõ javára.
Gazdálkodási menedzserasszisztens
Bármely nemzetgazdasági területen mûködõ vállalkozásnál, szervezetnél felsõ- és
középvezetõk mellett, vagy közvetlen irányításuk alatt érdemi ügyintézõi feladatokat
lát el, illetve a külsõ kapcsolatok (pl. ügyfélszolgálat, szolgáltatói kapcsolatok)
területén önálló, vagy kisebb csoportvezetõi munkakört tölt be.
Közremûködik a gazdasági döntésekhez szükséges piaci információk, adatok
gyûjtésében, rendszerezésében, feldolgozásában, elemzésében, értékelésében a
korszerû informatikai eszközök felhasználásával, s ehhez kapcsolódva az üzleti
stratégia kialakítását segíti, illetve a közép- és felsõ vezetõk ez irányú döntéseit
elõkészíti továbbá a felelõs ügyintézõi szinten a döntéseket meghozza.
Az üzleti stratégia alapján portfolió elemzéseket készít, és részt vesz az üzletpolitika
kidolgozásában.
Közremûködik a vállalkozáshoz szükséges személyi, tárgyi és információs feltételek
kialakításában.
Részt vesz a komplex gazdálkodási/szolgáltatási folyamatok lebonyolításában és az
ezzel összefüggõ pénzügyi, adózási, számviteli feladatok ellátásában, a
marketingakciók tervezésében, szervezésében.
Részt vesz az üzleti, valamint a környezeti partneri kapcsolatok kialakításában, és
azok ápolásában, folyamatos fejlesztésében.
Közremûködik a jogi elõírásoknak megfelelõ megállapodások, szerzõdések
elõkészítésében.
Részt vesz a gazdálkodási/szolgáltatási tevékenység ellenõrzésében.
Pénzügyi szakügyintézõ
Munkáját alapvetõen gazdálkodási tevékenységet folytató szervezeteknél, továbbá
alapítványoknál, társadalmi szervezeteknél, közhasznú társaságoknál végzi.
Közremûködik a pénz- és hitelgazdálkodási folyamatok szabályozásában.
Közremûködik a pénzügyi tervek összeállításában, pénzügyi döntések
elõkészítésében.
Pénzügyi nyilvántartásokat vezet.
Speciális pénzügyi mûveleteket elõkészít.
Gazdálkodási feladatok ellátásával kapcsolatos tevékenységeket végez.
Munkája során jogszabályokat alkalmaz, pénzügyi információt, adatot gyûjt,
nyilvántart és szolgáltat, szabályozási, elõkészítési és elemzési feladatokat végez,
intézkedéseket kezdeményez saját hatáskörön túlmenõ ügyekben.
A vállalkozás, alapítvány stb. munkáját segíti, támogatja.
Informatikai, irodatechnikai és AV eszközöket alkalmaz az adott feladatnak
megfelelõen.
A rendelkezésre álló eszközparkot rendeltetésszerûen használja.
Munkáját elvi irányítás mellett, nagyrészt önállóan végzi.
Munkaterületén egyes részfeladatok ellátását munkatársai között megszervezi,
munkájukat irányítja, ellenõrzi.
Projektmenedzser-asszisztens
Részt vesz a projektek tervezésében, fejlesztésében, megvalósításában.
Elvégzi a projektcélok gyakorlati projekttevékenységekre bontását. Menedzseli a
projekttevékenységek megvalósítását végzõk munkáját.
Közremûködik a projekttevékenységek kivitelezéséhez szükséges erõforrások
biztosításában.
Gondoskodik arról, hogy a projektben résztvevõk ismerjék a projekt egészét, illetve
az egyes tevékenységeket, valamint a projektszerzõdések betartásából, a
minõségbiztosításból, a jogszerû szoftverhasználatból rájuk esõ feladatokat.
A projektterv szerint elvégzi a rá háruló tevékenységek kivitelezését, illetve a
kommunikációs és adminisztrációs feladatokat.
Dokumentálja a projektek tervezését, végrehajtását és befejezését.
Segíti a projektek sikeres megvalósítását szolgáló csapatmunka kialakulását és
fenntartását.
Segíti a projekt mûködéséhez szükséges információáramlást és az információk
naprakész kezelését.
Alkalmazza a projektre vonatkozó jogszabályokat és szakmai elõírásokat.
Részt vesz a projektekre vonatkozó döntések elõkészítésben, a projektszervezést
érintõ munkafolyamatok szabályozásában és az ügyviteli, illetve dokumentációs
rendszer kialakításában, valamint fenntartásában.
Önállóan használja az egyes projekttevékenységek kivitelezését támogató
informatikai és irodatechnikai eszközöket.
A rá háruló projektfeladatok eredményes megoldásával, az összes érdekelt fél
együttmûködésének erõsítésével hozzájárul a vállalat teljesítményének növeléséhez.
Számviteli szakügyintézõ
Munkáját alapvetõen a vállalkozásoknál elvi irányítás mellett önállóan végzi.
Rész vesz a számviteli információs rendszer szabályozásával kapcsolatos
tevékenységek ellátásában.
Közremûködik éves beszámoló elkészítésében és elemzésében.
Részt vesz a számviteli feladatok végrehajtásával, a számviteli politika
kialakításával, továbbá a gazdálkodási feladatok ellátásával és elemzésével
kapcsolatos tevékenységek végrehajtásában.
Munkája során jogszabályokat alkalmaz.
Számviteli információt, adatot gyûjt, nyilvántart és szolgáltat.
Szervezési szabályozási és elemzési feladatokat végez.
Önálló döntéseket hoz, ellenõrzéseket végez.
Intézkedéseket kezdeményez saját hatáskörön túlmenõ ügyekben.
A számviteli információs rendszer szabályozásában az elõkészítéstõl az ellenõrzésig
vesz részt.
A vállalkozás vezetési munkáját segíti és támogatja.
A rendelkezésre álló eszközparkot rendeltetésszerûen használja.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

A kapcsolódó szakképesítés, résszakképesítés, szakképesítés ráépülés

Azonosító száma
Megnevezése
A kapcsolódás módja
Nincs kapcsolódó szakképesítés

A képzés feltételei

A Üzleti szakügyintézõ képzés megkezdésének szükséges feltételei:

Bemeneti kompetenciák:

Iskolai előképzettség:

  • Szakmai előképzettség:
  • Előírt gyakorlat:
  • Pályaalkalmassági követelmények: nem szükségesek
  • Szakmai alkalmassági követelmények: nem szükségesek
  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: nem szükségesek
  • Szintvizsga: 0

Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama:

Elmélet/gyakorlat aránya:

0%-elmélet
0%-gyakorlat

Szakképzési évfolyamok száma: év
Minimális óraszáma: óra

Választható képzési formák:

A(z) 55 343 01 azonosító számú, Üzleti szakügyintézõ megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak listája:

A Üzleti szakügyintézõ komplex szakmai vizsgára bocsátás feltételei:


Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu