Költségvetés-gazdálkodási szakügyintézõ - OKJ 2013-ig tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Költségvetés-gazdálkodási szakügyintézõ
- A szakképesítés OKJ száma: 55 344 01
- A szakképesítés szintje: Felsõfokú (érettségivel)
- A szakképesítés tanulmányi területe:
- A szakképesítés típusa:
- Szakmacsoport: Közgazdaság
- A szakképesítésért felelős miniszter:
- Jegyzékbe kerülés éve: 2006
- Az SzVK letöltése:
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
A költségvetés-gazdálkodási szakügyintézõ szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
Közremûködik a számvitelrõl szóló 2000. évi C. törvény 150. §-ának (2) bekezdésébenmeghatározott könyvviteli szolgáltatás körébe tartozó államháztartási szervezetnél
jelentkezõ feladatok elvégzésében, illetve a költségvetési számviteli beszámoló
elkészítésében.
Közremûködik az államháztartás szervezet mûködése, vagyon használata, hasznosítása
során jelentkezõ tervezési, elõirányzat-felhasználási, elõirányzat-módosítási, munkaerõgazdálkodási,
készpénzkezelési, könyvvezetési, a beszámolási, illetve egyéb
adatszolgáltatási feladatokban.
Közremûködik a számviteli politika, a könyvviteli elszámolás, a beszámoló készítés
rendszere, módszere, ideértve a belsõ információs rendszer kialakításában.
Közremûködik a számlarendhez, a könyvvezetéshez, valamint a beszámoló készítéshez
szükséges szabályzatok elkészítésében, illetve rendszeres karbantartásában.
Biztosítja a valóságnak megfelelõ belsõ és külsõ információk elõállítását, szolgáltatását,
az elszámolások, az adatok jogszerûségének, szabályszerûségének, megbízhatóságának,
bizonylatokkal való alátámasztottságát a számviteli alapelvek betartásával.
Közremûködik a szakmai feladatok érdekében a lehetséges megoldási változatok
kidolgozásában, a szükséges pénzügyi források felkutatásában, megszerzésében, a
gazdálkodási problémák felismerésében és megfogalmazásában.
Közremûködik a megoldandó szakmai feladat specifikálásában, a megoldásra
vonatkozó javaslat kidolgozásában.
Gondoskodik arról, hogy a szakmai döntéseket hozók és végrehajtók megismerjék a
szakmai feladat pénzügyi feltételrendszerét, a pénzügyi lehetõségeket, korlátokat,
tevékenységük pénzügyi következményeit.
Részt vesz a pénzügyi szervezési, irányítási rendszer mûködtetésében, egyes területeken
önállóan is tevékenykedik.
Segíti a szakmai és pénzügyi folyamatokban résztvevõk sikeres együttmûködését.
A saját pénzügyi tevékenységének teljes körû adminisztrációját, a kapcsolódó
tevékenységek részleges adminisztrációját és dokumentációját elkészíti.
A saját tevékenységéhez tartozó ügyviteli feladatokat ellát.
Pénzügyi jelentéseket, beszámolókat elõkészít.
Az adott feladat és a vonatkozó jogszabályi rendelkezések között összefüggést keres.
Szakmai útmutatókat, szakirodalmat használ.
Alkalmazza a feladataihoz rendelkezésre bocsátott személyi és tárgyi feltételeket,
javaslatot tesz szükséges módosításukra.
Közremûködik a feladatok belsõ koordinációjában.
Az alkalmazói projekteket, szoftvereket üzemelteti.
Szövegszerkesztési, táblázat- és adatbázis-kezelési feladatokat lát el.
A szakképesítéssel rendelkező képes: