Nonprofit menedzser - OKJ tanfolyam, képzés
Általános adatok
- Szakképesítés megnevezése: Nonprofit menedzser
- A szakképesítés OKJ száma: 52 345 05
- Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
- A szakképesítés szintje: felső középfokú szakképesítés
- A szakképesítés tanulmányi területe: Menedzsment és igazgatás
- A szakképesítés típusa: szakképesítés
- Szakmacsoport: Közgazdaság
- A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter
A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök
Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
A nonprofit menedzser szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
A nonprofit menedzser alkalmas a civil-nonprofit szervezetek működésével összefüggő ügyviteli, gazdálkodási feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére, projektek lebonyolítására. A civil szervezet döntéshozó szervének dokumentumait és a szervezet működésével kapcsolatos dokumentumokat vezeti, jelentéseket készít. Az alapcél szerinti, illetve a szervezet vállalkozásával összefüggő gazdálkodási, forrásteremtési tevékenységgel összefüggő feladatokat elvégzi, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában, kezeli az ehhez kapcsolódó iratanyagokat. Segíti a szervezet közösségszervező, érdekképviseleti munkáját, kapcsolatot tart a civil-nonprofit szervezet partnereivel. Projektek, rendezvények, képzések tervezésében, lebonyolításában vesz részt, támogatja a szervezet marketing tevékenységét.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- közreműködni civil szervezetek alapításában, működési feltételeinek biztosításában, a munkatársak irányításában és motiválásában,
- kapcsolatokat ápolni a civil szervezet tagságjaival és választott vezetőivel vagy kuratóriumával, képes biztosítani az információ-áramlást és véleménycserét,
- részt venni a helyi kapcsolatrendszer kiépítésében, és gondozni a szakmai kapcsolatokat,
- közreműködni a szervezet tevékenységének, munkaprogramjának tervezésében, irányításában, elemzésében és értékelésében,
- projekteket tervezni és megvalósításukat irányítani,
- részt venni a pénzügyi-gazdálkodási tevékenység irányításában, ellenőrzésében,
- együttműködni önkéntesekkel, illetve koordinálni munkájukat,
- forrásteremtési technikákat alkalmazni, megszervezni és működtetni a pályázatfigyelési és támogatás-szervezői rendszert,
- szervezni a PR- és marketingfeladatokat, rendezvényeket és képzéseket tervezni és lebonyolítani,
- kapcsolatokat fenntartani, illetve együttműködni hazai és nemzetközi nonprofit szervezetekkel,
- képviselni a szervezetet, tájékoztatást nyújtani, adatot szolgáltatni,
- alkalmazni az érdekérvényesítő és érdekképviseleti technikákat,
- megszervezni és működteti a naprakész, többfunkciós nyilvántartások rendszerét,
- számítástechnikai eszközöket alkalmazni az ügyviteli feladatok ellátásához.