Irodai titkár - OKJ tanfolyam, képzés

Általános adatok

  • Szakképesítés megnevezése: Irodai titkár
  • A szakképesítés OKJ száma: 54 346 03
  • Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
  • A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés (technikus)
  • A szakképesítés tanulmányi területe: Titkársági és irodai munka
  • A szakképesítés típusa: szakképesítés
  • Szakmacsoport: Ügyvitel
  • A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter

Szeretnél értesítést kapni hol és mikor indul a(z) Irodai titkár - OKJ tanfolyam, képzés?

Kedves Érdeklődő! Az alábbi adatok megadásával próbáljuk az Önnek legmegfelelőbb tanfolyamot, képzést, képző intézményt megtalálni!

A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök

Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
4111
Titkár(nő)
  • Iskolatitkár
  • Óvodatitkár
  • Szerkesztőségi titkár
  • Színházi titkár

Az irodai titkár szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:

Az Irodai titkár számítógép-kezelési és szövegszerkesztési, gépírási, titkári, gazdasági, jogi, vállalkozási, kommunikációs és protokollismeretek, valamint idegennyelvtudás birtokában hivatalokban, intézményekben, hazai és külföldi érdekeltségű szervezeteknél (gazdálkodó egységeknél) ügyintézői és titkári feladatokat lát el. Szakmai tevékenységével közvetlenül támogatja a munkahelyi vezetés/vezető döntéshozó, irányító munkáját.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

  • számítógépes adatbeviteli feladatokat végezni gyorsan és hatékonyan (a tízujjas vakírás technikájával);
  • külső és belső kapcsolatteremtő, kapcsolattartást szolgáló iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készíteni, szerkeszteni, sokszorosítani;
  • gazdálkodási, vállalkozási alapfeladatokhoz kapcsolódóan levelezést folytatni;
  • táblázat- és adatbázis-kezelési feladatokat végezni, kimutatásokat készíteni;
  • iratkezelési feladatokat végezni (hagyományosan és elektronikus dokumentumkezelő rendszerben);
  • számítógépes ügyviteli programcsomagokat alkalmazni;
  • vezetni és kezelni a szervezet munkaerő-gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartásokat, iratokat;
  • ellátni a feladatkörébe tartozó irodai készletgazdálkodási, reprezentációs feladatokat;
  • ellátni a házipénztár kezeléséhez kapcsolódó feladatokat;
  • ügyviteli munkafolyamatokat szervezni és irányítani;
  • irodatechnikai, információs és kommunikációs eszközöket, berendezéseket kezelni, használni;
  • feladatkörében önállóan PR tevékenységet végezni;
  • megfelelő rangsorolással kapcsolatot tartani munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel magyar és egy idegen nyelven;
  • ügyintézői feladatokat ellátni magyar és egy idegen nyelven;
  • projektfeladatokban részt venni;
  • nyilvántartásokat vezetni;
  • leíró feladatokat végezni magyar és egy idegen nyelven;
  • jegyzőkönyvet vezetni, jelentéseket, statisztikákat készíteni;
  • gyorsírással rövid jegyzeteket készíteni;
  • szervezeten belüli és kívüli rendezvényeket, programokat szervezni magyar és egy idegen nyelven.

A kapcsolódó szakképesítés, résszakképesítés, szakképesítés ráépülés

Azonosító száma
Megnevezése
A kapcsolódás módja
55 347 01
szakképesítés-ráépülés

A képzés feltételei

Az irodai titkár képzés megkezdésének szükséges feltételei:

Bemeneti kompetenciák:

nincs

Iskolai előképzettség:

érettségi végzettség
  • Szakmai előképzettség:

    nincs


  • Előírt gyakorlat:

    nincs

  • Pályaalkalmassági követelmények: nincs
  • Szakmai alkalmassági követelmények:
  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: igen
  • Szintvizsga: nincs

Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama:

5 évfolyamos képzés esetén a 10. évfolyamot követően 140 óra, a 11. évfolyamot követően 140 óra;

2 évfolyamos képzés esetén az első szakképzési évfolyamot követően 160 óra

Elmélet/gyakorlat aránya:

40%-elmélet
60%-gyakorlat

Szakképzési évfolyamok száma: 2 év
Minimális óraszáma: 800 óra

Választható képzési formák:

Nappali
Levelező
Iskolarendszeren kívüli, adott óraszámú képzés (tanfolyami képzés)
Esti

A(z) 54 346 03 azonosító számú, Irodai titkár megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak listája:

  • 10066-16 Gazdálkodási alapfeladatok
  • 12082-16 Gépírás és irodai alkalmazások
  • 12083-16 Gyorsírás
  • 12084-16 Üzleti kommunikáció és protokoll
  • 10072-16 Rendezvény- és programszervezés
  • 12085-16 Titkári ügyintézés gyakorlata
  • 11554-16 Irodai szakmai idegen nyelv
  • 11498-12 Foglalkoztatás I. (érettségire épülő képzések esetén)
  • 11499-12 Foglalkoztatás II.

Az irodai titkár komplex szakmai vizsgára bocsátás feltételei:

Az iskolarendszeren kívüli szakképzésben az előírt valamennyi modulzáró vizsga eredményes letétele.


Az iskolai rendszerű szakképzésben az évfolyam teljesítését igazoló bizonyítványban foglaltak szerint teljesített tantárgyak – a szakképzési kerettantervben meghatározottak szerint – egyenértékűek az adott követelménymodulhoz tartozó modulzáró vizsga teljesítésével.


Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu