Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző - OKJ 2020 tanfolyam, képzés

Általános adatok

  • Szakképesítés megnevezése: Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző
  • A szakképesítés OKJ száma: 55 347 01
  • Megfeleltetés: (még nincs adatunk)
  • A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés-ráépülés
  • A szakképesítés tanulmányi területe: Munkahelyi ismeretek
  • A szakképesítés típusa: szakképesítés-ráépülés
  • Szakmacsoport: Ügyvitel
  • A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter

Szeretnél értesítést kapni hol és mikor indul a(z) Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző - OKJ 2020 tanfolyam, képzés?

Kedves Érdeklődő! Az alábbi adatok megadásával próbáljuk az Önnek legmegfelelőbb tanfolyamot, képzést, képző intézményt megtalálni!

A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök

Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
4224
Ügyfél- (vevő) tájékoztató

Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:

Az Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző feladata, hogy magyar és idegen nyelvet is használva személyesen, írásban, telefonon vagy elektronikus kommunikációs csatornákon fogadja az ügyfelek megkereséseit. Kezelje a felmerült problémákat (reklamációkat), felvilágosítást, tájékoztatást nyújtson az ügyfelek részére, válaszoljon a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre. Telefonon vagy elektronikus kommunikációs eszközök segítségével keresse meg a meglévő és a lehetséges ügyfeleket, hogy árukat és szolgáltatásokat ismertessen, reklámozzon, továbbá aktívan vegyen részt a szervezet reklám-, marketing- és PR-tevékenységében.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

  • ügyfélkapcsolati tevékenységét idegen nyelven ellátni
  • fogadni az ügyfeleket személyesen, telefonon vagy on-line, és tanácsot adni, segítséget nyújtani termék, szolgáltatás kiválasztásában
  • az ügyfél igényeinek megfelelően segítséget nyújtani, problémát kezelni
  • szerviz megrendeléseket intézni adatok, információk számítógépes vagy egyéb rendszerben történő megkeresése vagy rögzítése révén
  • reklamációs ügyeket, panaszt kezelni
  • feljegyzéseket, jelentéseket, riportokat, statisztikákat készíteni az ügyfélkövetéshez, frissíteni a marketing-adatbázisokat, hogy azok tükrözzék az egyes ügyfelek státusának változásait
  • rendezvények szervezéséhez kapcsolódóan ellátni az idegennyelv-használatot igénylő feladatokat
  • találkozókhoz, megbeszélésekhez, egyéb rendezvényekhez kapcsolódóan idegen nyelvű dokumentumokat készíteni (pl. meghívó, tájékoztató, programleírás, névjegykártya, információs táblák, leírások stb.)
  • tevékenységéhez kapcsolódóan beszámolót, prezentációt készíteni
  • az ügyfelek és ügyek nyilvántartását szolgáló iratokat, dokumentumokat szakszerűen kezelni, tárolni
  • a szervezet online-megjelenéseihez kapcsolódó idegen nyelvű anyagot készíteni
  • kezelni egy Call/Contact Center rendszerét
  • értékesítési folyamathoz kapcsolódó tevékenységet ellátni (promóció, értékesítés lebonyolítása, értékesítés összegzése, kimutatás készítése stb.)
  • közreműködni reklám-, piac- és marketing-, valamint közvélemény-kutatások lebonyolításában
  • részt venni kiadványok, reklámanyagok készítésében
  • részt venni kiállítások, vásárok, kampányok és egyéb rendezvények szervezésében, lebonyolításában
  • követni és betartani az ügyfélkapcsolati és az érintő területek (l. reklám, marketing, fogyasztási, adatvédelmi) jogszabályi környezetet

A kapcsolódó szakképesítés, résszakképesítés, szakképesítés ráépülés

Azonosító száma
Megnevezése
A kapcsolódás módja
54 346 03
szakképesítés

A képzés feltételei

Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző képzés megkezdésének szükséges feltételei:

Bemeneti kompetenciák:

egy élő idegen nyelvből középfokú nyelvtudás (KER B2 szintű nyelvvizsgát igazoló bizonyítvány)

Iskolai előképzettség:

érettségi végzettség
  • Szakmai előképzettség:

    54 346 03 Irodai titkár vagy 54 347 01 Idegennyelvű ipari kereskedelmi ügyintéző szakképesítés


  • Előírt gyakorlat:

    nincs

  • Pályaalkalmassági követelmények: nincs
  • Szakmai alkalmassági követelmények:
  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: nincs
  • Szintvizsga: nincs

Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama:

nincs

Elmélet/gyakorlat aránya:

30%-elmélet
70%-gyakorlat

Szakképzési évfolyamok száma: 0 év
Minimális óraszáma: 750 óra

Választható képzési formák:

Iskolarendszeren kívüli, adott óraszámú képzés (tanfolyami képzés)

A(z) 55 347 01 azonosító számú, Idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak listája:

  • 11384-16 Idegen nyelvű ügyfélkapcsolat
  • 11386-16 Call/Contact Center rendszer használata idegen nyelven
  • 12093-16 Reklám-és marketingtevékenység
  • 11385-16 Magyar- és idegen nyelvű panaszkezelés

Az idegennyelvű ügyfélkapcsolati szakügyintéző komplex szakmai vizsgára bocsátás feltételei:

Az iskolarendszeren kívüli szakképzésben az előírt valamennyi modulzáró vizsga eredményes letétele.


Az iskolai rendszerű szakképzésben az évfolyam teljesítését igazoló bizonyítványban foglaltak szerint teljesített tantárgyak – a szakképzési kerettantervben meghatározottak szerint – egyenértékűek az adott követelménymodulhoz tartozó modulzáró vizsga teljesítésével.


Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu