Irodai asszisztens - OKJ 2016-ig tanfolyam, képzés

Általános adatok

  • Szakképesítés megnevezése: Irodai asszisztens
  • A szakképesítés OKJ száma: 54 346 01
  • Megfeleltetés:
    A 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet szerint
  • A szakképesítés szintje: emeltszintű szakképesítés
  • A szakképesítés tanulmányi területe: Titkársági és irodai munka
  • A szakképesítés típusa: szakképesítés
  • Szakmacsoport: Ügyvitel
  • A szakképesítésért felelős miniszter: szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter
  • Jegyzékbe kerülés éve: 1993
  • Az SzVK letöltése: 54_346_01_Irodai_asszisztens.pdf

A szakképesítéssel leggyakrabban betölthető foglalkozások, munkakörök

Feor száma
Feor megnevezése
Betölthető munkakörök
4112
Általános irodai adminisztrátor
  • Adminisztrációs ügyintéző
  • Alapítványi ügyintéző
  • Bírósági adminisztrátor
  • Bírósági írnok
  • Dokumentációs ügyintéző
  • Hirdetési adminisztrátor
  • Írnok
  • Műhelyírnok
  • Office coordinator
  • Sajtófigyelő adminisztrátor
  • Szállodai adminisztrátor
  • Tanfolyami adminisztráto

Az irodai asszisztens szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:

Az Irodai asszisztens gépírás-, szövegszerkesztés- és gyorsírástudás birtokában adminisztratív és dokumentációs feladatokat lát el.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

adatbeviteli feladatot végezni - táblázatba, adatbázisba adatokat tölteni fel, frissíteni, korrigálni - kimutatásokat, táblázatokat készíteni táblázatkezelő programmal - adatbázisokból adatokat lekérdezni, egyszerűbb szűréseket végezni - adatokat jeleníteni meg grafikon, diagram segítségével - kapcsolattartást szolgáló írásbeli dokumentumokat készíteni - dokumentumszerkesztési feladatokat végezni - adatokat, információkat kérni, gyűjteni, továbbítani hagyományos és elektronikus úton - közreműködni a szervezet által használt adatok, információk rendszerszerű nyilvántartásában, feldolgozásában - iratokat és dokumentumokat kezelni - ügyvitel-technikai, irodai kommunikációs eszközöket használni - gyorsírással rögzített üzeneteket átvenni és továbbítani - gyorsírással rögzített információkból feljegyzést, emlékeztetőt, kivonatos jegyzőkönyvet készíteni - kapcsolatot tartani a szervezet egységeivel, munkatársakkal, ügyfelekkel, továbbá a szervezet külső partnereivel. - gazdálkodási alapfeladatokhoz kapcsolódóan levelezést folytatni - jelentéseket kimutatásokat, beszámolókat stb. készíteni irányítással - elkészíteni a programok, rendezvények, tanácskozások szervezéséhez szükséges dokumentumokat, háttéranyagokat - ellátni a szervezet irodai-ügyviteli munkaterületén az asszisztensi feladatokat - a szervezet működtetéséhez, gazdasági tevékenységéhez kapcsolódó nyilvántartásokat vezetni hagyományosan és számítógépes ügyviteli programcsomag alkalmazásával

A kapcsolódó szakképesítés, résszakképesítés, szakképesítés ráépülés

Azonosító száma
Megnevezése
A kapcsolódás módja
54 525 01
Autóelektronikai műszerész
szakképesítés
54 525 02
Autószerelő
szakképesítés
54 525 03
Avionikus
szakképesítés
34 525 02
Gépjármű mechatronikus
szakképesítés
34 841 01
Gépjármű-építési, szerelési logisztikus
szakképesítés
34 525 01
Gépjárműépítő, szerelő
szakképesítés
54 841 01
Hajózási technikus
szakképesítés
34 525 03
Járműfényező
szakképesítés
34 525 04
Járműkarosszéria előkészítő, felületbevonó
szakképesítés
34 525 05
Járműkarosszéria készítő, szerelő
szakképesítés
34 525 06
Karosszérialakatos
szakképesítés
34 543 05
Kishajóépítő-, -karbantartó
szakképesítés
54 525 09
Kocsivizsgáló
szakképesítés
34 525 07
Motorkerékpár-szerelő
szakképesítés
54 525 10
Repülőgép szerelő
szakképesítés
54 525 11
Vasúti jármű dízelmotor- és hajtásszerelő
szakképesítés
54 525 12
Vasúti jármű szerkezeti és fékrendszer szerelője
szakképesítés
54 525 13
Vasúti jármű villamos rendszereinek szerelője
szakképesítés

A képzés feltételei

Az irodai asszisztens képzés megkezdésének szükséges feltételei:

Bemeneti kompetenciák:
nincs

Iskolai előképzettség:
érettségi vizsga vagy iskolai előképzettség hiányában

  • Szakmai előképzettség: nem
  • Előírt gyakorlat: nem
  • Pályaalkalmassági követelmények: szükségesek
  • Szakmai alkalmassági követelmények: szükségesek
  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: szükségesek
  • Szintvizsga: nincs

Az iskolai rendszerű képzésben az összefüggő szakmai gyakorlat időtartama:
a 13. évfolyamot követően 80 óra

Elmélet/gyakorlat aránya:

40%-elmélet
60%-gyakorlat

Szakképzési évfolyamok száma: 2 év
Minimális óraszáma: 960-1440 óra

Választható képzési formák:

Nappali
Iskolarendszeren kívüli, adott óraszámú képzés (tanfolyami képzés)
Esti

A(z) 54 346 01 azonosító számú, Irodai asszisztens megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak listája:

  • 10067-12 Gépírás és dokumentumkészítés, iratkezelés
  • 10070-12 Munkahelyi kommunikáció
  • 10066-12 Gazdálkodási alapfeladatok
  • 10068-12 Gyorsírás és jegyzőkönyvvezetés
  • 10069-12 Irodai asszisztensi feladatok
  • 11498-12 Foglalkoztatás I. (érettségire épülő képzések esetén)
  • 11499-12 Foglalkoztatás II.
  • 11500-12 Munkahelyi egészség és biztonság

Az irodai asszisztens komplex szakmai vizsgára bocsátás feltételei:

Az iskolarendszeren kívüli szakképzésben az V.2. pontban előírt valamennyi modulzáró vizsga eredményes letétele.
Az iskolai rendszerű szakképzésben az évfolyam teljesítését igazoló bizonyítványban foglaltak szerint teljesített tantárgyak - a szakképzési kerettantervben meghatározottak szerint - egyenértékűek az adott követelménymodulhoz tartozó modulzáró vizsga teljesítésével.

Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu